Klinten

Vet inte det, men jag har verkligen en förkärlek till berg. Om det beror på att Jesus ofta gick upp på berg eller att jag har ingifta Klintenbergare i släkten vet jag inte. Men det är nåt med berg. Så när Lovisa idag frågade om jag ville följa med upp på Klinten så behövde jag bara fundera lite drygt två sekunder. Lovisa gjorde kaffe och jag hittade en rulltårta som någon lämnat uppe på "Edits skåp" i vårat kök. Sen bar det av.

Måste bara påpeka att det gärna får vara söndag lite oftare. Idag blev jag och Samuel erbjudna middag på tre ställen. Kan de inte sprida ut sina inbjudningar lite. För mig duger det även med annat än söndagsmiddag. :)  Idag var middagen hos pastorsfamiljen. Det blev Lax, potatis och "lås", som Noa sa. Det var riktigt gott. Sen, efter glassen och kaffet fixade de fram en solstol till mig och Bertil, som också var där. Riktigt gött att päsa i solen.



När solen väl gått ner och kaffet var uppdrucket kom Lewi och Jacob. De hade varit på mossen och gått nästa sju kilometer. Men hurtiga som de är kom de upp till oss. Min riktiga kamera hade de med sig så nu fick bilderna en annan dimension. Skulle ni se några märkliga silluetter på nån bild med en måne så var det ett gäng vi mötte på vägen ner. Mycket trafik på Klinten. Det var Robin, Josef, André, Oscar och John.



Efter detta äventyr blev vi alla bjudna på kvällsmat hos Klintenbergs. Alla var lyckliga.


Kommentarer
Postat av: lina

ser trevligt ut! men varför har de huggt ner all skog på klinten?

2007-04-02 @ 10:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback