Så var mossan väck!

Idag har jag, Samuel, mamma och pappa hjälpts åt att riva mossa hos mig och vid Fillan. Fast vi gjorde det förra året så behövdes det i år igen. Men det hjälper helt klart. En gång hade pappa missat en lite yta. Och framåt sommarn såg man stor skillnad på den ytan han missat och resten.

Men allvarligt, är det inte så här med vårt liv också. Med jämna mellanrum behövs det rivas lite mossa i vårt liv. Man kan tycka att det inte är så noga, och lite mossa kan man stå ut med. Men framåt sommarn så torkar mossan och är inte alls så mjuk och skön längre. Men där det bara är gräs däremot. Där är det härligt att går barfota. Men det får man jobba för.

Tänk att vi kan komma till Jesus gång på gång för att få väck "mossa" i vårt liv.


Förövrigt har jag under dagen varit på ett kanonmöte med Daniel Viklund i Hillerstorp. Och efter det stack jag upp till
Ung Kraft i Huskvarna och Lyssnade på Johannes. Grymt bra spelning. Har du inte köpt skivan än så gör det. Riktigt bra!


Kommentarer
Postat av: lina

hej!

tack att du kom igår till ung kraft. det gladde våra hjärtan!

2007-04-29 @ 22:56:59
Postat av: styckarn

är mossan väck?

Postat av: lina

är huset färdigt snart? har du fler bilder? det vore kul att se. kommer nog inte att se det i verkligheten förrän 1-3 juni.

2007-05-02 @ 09:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback