Undervisning

Det är ju bara så att jag är lärare till min karaktär. En sjukdom som gör att jag alltid vill förklara allt. Och det är ju bra i vissa lägen. Men andra gånger när någon bara vill ha ett ja eller nej så kommer jag med någon lång utläggning som liknar politikersvar.

Hur som helst så hade jag hand om ett bibelstudium tillsammans med Benny idag. Det som grämer mig mest är att jag inte tagit mig tid att sitta ner och verkligen lägga upp det på ett genomtänkt sätt. Men det funkade nog ändå. Flera tackade efteråt och tyckte det var bra. Själv tyckte jag väl det funkade. Den största nackdelen med att inte förbereda sig ordentligt är att man lätt blir lite långrandig och inte kommer till sak så fort som man borde. Det värsta är när man inte heller han koll på vad "sak" är. Men det hade jag nog idag. Men jag måste bara säga att jag älskar att ha undervisning på det sättet. Riktigt kul. Och tiotal tonåringar som bara suger i sig av det man säger.

Det ända är ju att man blir så nervös för konsekvenserna av undervisningen. Det är ju ett sånt ansvar att undervisa. Bibeln säger att domen kommer bli hårdare för den som undervisar. Jag bävar för den dagen. Tänk om jag fattat något fel och lär ut någon villolära. Men det tror jag ju inte, men ändå. Det är de tankarna som gör mig ödmjuk inför den Gud jag tjänar och de jag betjänar med undervisning.

Idag handlade det om myten om Sex, Drugs and Rock n´ roll enligt Salomo. Går det ihop. Ja, läs Predikaren kapitel två och döm själv.

Lina: Förlåt för jag glömt kameran på jobbet ett par dar nu. Bilder på resultatet kommer.

Lovisa: Vi saknar dig med!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Kika in på TheGuide!
Din Guide till allt möjligt i världen!

Länkbyte om du vill...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback