Även jag en bloggare

Okej, nu är även jag en bloggare. Vad är då mitt syfte med bloggen. Jag gör den för den som vill läsa mina tankar. Gärna kommentera också. Mycket kommer väl handla om min tjänst i Åsenhöga/Marieholm Filadelfia. För det är ju till den församlingen jag gett mitt liv.

Allt jag vill är att människor, inte minst ungdomar, i vår bygd ska förstå hur Gud en gång tänkte. Att männsikan valde en annan väg. Men att Jesus kom för att ta itu med synden som skiljer varje människa från Gud så vägen till Far i himlen blir öppen igen. Att det bara är att be Jesus om syndernas förlåtelse,  omvända sig från sitt gamla liv och ta emot Jesus in i sitt eget liv. Då säger bibeln att vi blir Guds barn. Det är stort på nåt sätt.

Joh 1:12 Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn.

Alltså Gud är ursprunget. Vi kommer från Gud. Vi fanns inte först och sen kom Gud och ville lägga sig i. Utan Gud har tänkt något från början. Och det blir bara med det utgångsläget som Guds rike blir förståligt.

Min bekännelse är att jag verkligen tror att det är så här. Ibland kan man verkligen bli frustrerad när andra inte förstår. För är detta med Jesus, Bibeln och Gud sant (vilket jag alltså tror) gör det ju att mitt liv här på jorden hamnar i ett helt annat perspektiv. Det är därför många kristna kan upplevas "fanatiska" mellan varven. Men om man förstår att jag verkligen tror, endast då kan man förstå mina val i livet.

Okej, jag ska inte skriva allt idag. Mycket nöje!

  bless

    -jocke-

Kommentarer
Postat av: Josef

Ok, det där med bibeln och Jesus... för all del. Jag respekterar det, men!
... hur Gud en gång tänkte... *nyfiken*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback