En lång dag

Det är verkligen problem med bloggen just nu. Igår gick det inte göra något inlägg alls. Och idag lyckas jag inte ladda upp bilder. Så bilder från bygget blir det inte. Men jag kan berätta att jag idag var och pekade ut var jag ska ha alla högtalare. På det sättet så kan de dra rör för kablar i golv och väggar. Så slipper jag spika upp dem synligt. Väldigt fiffigt. Från "finrummet" ska det gå högtalarkablar både till köket och sovrummet. Sen inne i finrummet så förbereder vi för 5.1 hemmabiosystem. Så när jag införskaffar det så är det bara dra kablarna i rören så finns de osynliga. Och tillsist så är det även förberett för platt-tv på väggen. Så när jag, eller någon annan, ska ha upp det i framtiden är det bara att hacka hål i väggen. Och då finns där rör som alla kablar kan gå i. På det sättet sitter tvn på väggen utan synliga kablar. Precis som det ska vara.

Eftermiddagen luskade jag reda på vad det var för fel med virusprogrammet till en av mina föräldrars datorer. Mamma hade betalat "något" med VISA. Men det funkade inte att uppdatera. Så efter mycket sökande på Symantects sida och många FAQ sidor så hittade jag äntligen ett nummer till kundtjänst. Så svårt som det var att hitta så kan där ju inte vara lång kö, tänkte jag. Och det var det inte heller. Och rätt snabbt kunde hon hjälpa mig. Antagligen skulla mamma fått ett mail med lite uppgifter som vi behövde efter hon beställt. Det hade aldrig kommit. Så hon på kundtjänst skickade ett nytt. Så det som varit ett nästan dagligt samtalsämne i familjen Ling är nu historia. Det går ju rätt snabbt att lösa när man väl tar tag i det.

Sen var vi hos farmor. Hon fyllde 81. (...eller?) Det var roligt att träffa så många ur släkten. Och så fick jag med mig en hel hög med böckar av Frank Mangs. En riktig skatt om du frågar mig.

Direkt till bönemötet. Först var det bara jag och Håkan. Men sen kom pappa också. Varför är inte bönen mer prioriterad. Fattar vi inte att det är där det egentligen händer? Jag glömmer det nog allt för ofta.

Efter en stund till på jobbet och massa blötsnö som ville bli skottad kunde jag äntligen hitta duschen. Det var inte helt fel. Lite kvällsmat och avsluta installationen av Norton AntiVirus så kan jag nu summera en lång dag. Eftersom jag ska vara hos Benny halv åtta imorgon så ska jag gå och lägga mig nu.

Kommande, mer seriösa, ämnen i bloggen:
Abort
Moral i fråga om tv-licens, skatten och nerladdning av musik och film osv.

Kom gärna med dina åsikter i ämnet redan innan jag hunnit skriva något. För min dom kommer vara hård...

Så håll utkik.

Sov Gott


Kommentarer
Postat av: syster malin

Joachim, forstar att du vill att fler kommer till bonemoten. Men det ar ju sa har att de flesta har familjer att ta hand om. Till skillnad fran dig kan de inte alltid prioritera bonemotet. Men jag ar alldeles saker pa att de ber hemma istallet.
Och Farmor fyllde 82 ar :)

Postat av: Simon Hagström

Hej! Nu har även jag hittat in till din hörna på nätet! Jag sitter framför datorn för att skriva ett arbete om religionsdialog men det va roligare att läsa din blogg. På tal om bön så ber vi dygnet runt i vår församling...iallafall denna veckan, vi har 24/7-bön. Ser fram mot dina kommande inlägg om "mer seriös ämnen". Som jag tolkar bibeln är det självklart att vi kristna ska vara goda föredömen i att alltid följa lagarna som våra politiker beslutar om, så inget fusk med TV-licensen eller olaglig nedladdning av musik! Sen måste jag erkänna att jag inte alltid har följt detta...Vi hörs, broder! Fridens liljor!

2007-02-28 @ 11:26:06
Postat av: lina

hej!

ja det är nog bäst att försöka hålla lagarna, betala skatt och licens och inte ladda ner utan att betala. nu är det snart dax för mat, känner jag.

lina

2007-02-28 @ 14:12:21
Postat av: Linda

tänkte bara skriva hej och tack för trevlig läsning

2007-02-28 @ 21:28:17
URL: http://lindahenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback