"Hemma igen"

Vänner!

Nu är jag tillbaka på det rum där jag tillbringat de flesta år av mitt liv. Av någon märklig anledning ligger det ett trägolv där nu så mamma tyckte det var tvunget att sätta "tassar" under alla möbler. Det är säkert bra. Sen säger de att de ska tapetsera om. Okej, tapeten kanske är lite sliten. Men kan det vara snyggare? Blott är flott fick jag lära mig när jag var liten.


Idag var vi som sagt på en ledardag i Vetlanda. De var fruktansvärt bra. Först var det Marie Hjälmarö som talade om hur Jesus gick tillväga när han undervisade. Han är ju onekligen den "läraren" som betytt mest för den här världen. Tänk att två och en halv timma, eller var det tre, kan gå så fort.
Sen delade vi upp oss. Jacob var den ende från oss som gick för att se hur man ska göra med när, var och hur våra barn ska döpa sig. Det var Camilla Liljenqvist från Värnamo som hade det.
Vi andra gick för att lära oss mer om hur man kan göra familjegudstjänster. Det var Sandra Josefsson från Taberg som berättade hur de gjorde där. Från att inte haft några alls för några år sedan har de nu en gång i månaden. Det var mycket inspirerande att lyssna till det hon hade att dela. Det var så genomtänkt. Just nu när inspirationen är på topp känns det som vi kommer sno nåt ur deras koncept till vår församling där den typen av gudstjänster för tillfället är lika med noll. Men det var väl det som var meningen med föreläsningen, att vi skulle "sno" alltså.
Efter detta var jag på ännu ett grymt bra möte i Sjöaryd. Lennart talade om Jesu återkomst. Intressant ämne verkligen. Tänk att Jesus en dag kommer för att hämta alla dem som valt att ge sitt liv till honom. Så skönt att ha  det att se fram mot.
Tittade du inte på melodifestivalen, kanske nån undrar? Alltså jag tycker det är jätteroligt. Men jag kände att det programmet får inte styra mig på lördagarna de närmsta veckorna. Och på nåt sätt så sörjer jag det inte alls. Har jag inget nästa lördag kommer jag säkert att titta.

  Bless

    -jocke-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback