Ny predikan på undervisningssidan

Nu har jag publicerat min senaste predikan på undervissidan.

Jag har verkligen varit helt tom inför det här mötet. Det är så konstigt med predikningar. Jag har ju så mycket jag vill förmedla på nåt sätt. Men jag har så svårt att få det ur mig. Igår gjorde jag nästan ingenting. Gick liksom bara runt här hemma hos mina föräldrar. Väntade liksom på att ordet skulle bli levande på nåt sätt. Kan inte förklara det. Men det är liksom som att det måsta "födas" fram. Så är det ofta för mig. Jag vet att det där är helt olika. Men ibland önskar man ju helt klart att man bara var en sån där "predikomaskin" som bara spottar ur sig predikningar. Men det är ju så att vi har olika kallelser.

En gång när jag hörde en intervju med en artist (kommer inte ihåg vem, men det var en svensk, kvinnlig artist) sa hon att det aldrig är så välstädat hos henne som när hon ska skriva ny musik. Det är som att allt annat måste vara färdigt för att skaparprocessen ska komma igång. Och lite så är det nog för mig med. En predikan kan nog vara lite som att skriva en sång. Det handlar ju om att få ut det som finns på insidan till ett begripligt budskap.

Hur som helst så var tydligen predikan väldigt uppskattad idag. Det är väldigt roligt. Du som går in och läser predikan på undervisningssidan ska ju dock ha med dig det att det aldrig kan bli samma sak att läsa den där som att höra det "live", så att säga. Idag var det lite speciellt också, för det var väldigt mycket textläsning. Men jag tycker om när ordet får tala. Hoppas du inte har något emot det, och att du får ut något även av det jag skrivit.

  bless

    -jocke-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback