Om inte Herren bygger huset...

Ps 127:1 Om inte HERREN bygger huset är arbetarnas möda förgäves.

Okej, det är ju Christer Bäckrud mfl som bygger på mitt hus. (Nicklas Lundell är med och härjar där också, sen var Eke där och tittade hur vi skulle dra vatten osv.) Men om jag inte lämnar det hela i Jesu händer kan bygget inte bli till den välsignelse jag längtar efter.

Min längtan är att det huset ska få vara en plats där Jesus är Herre. Där det är lätt att be till Jesus och lätt att samtala om Jesus. Och självklart önskar jag att alla ska känna sig hemma där. Det har varit så roligt under höstterminen. För nästan varenda helg har det varit många ungdomar som kommit för att hänga hos mig. "Fika med häng" har vi haft många gånger. Ibland har vi tittat på film . Höjdpunkten var väl när vi klämde in 25 st i samma rum.

Imorrn ska vi på en mycket intressant Israeldag i Hånger. Jag är övertygad om att judarna är Guds utvalda folk, och att det faktum att de är tillbaka i sitt land efter nästan 2000 åt i förskingring är ett starkt profetiskt tecken att Jesus kommer mycket snart. Återkommer mer om det.
Imorrn är det möte med Vägföreningen i Marieholm. Jag blev förra året på nåt sätt ordförande där. Jag kan inte så mycket än. Men vi hjälps åt så det blir bra med det. Vi får väl se om jag blir återvald på årsmötet. Det är bl a det vi sak kika på imorrn.

  Bless

    -jocke-

Kommentarer
Postat av: lina

ska de göra nåt med vinden oxå? inreda den på nåt sätt?

vad fint du kommer få!

lina

2007-02-17 @ 09:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback