Väldigt trött idag

Den som tittade noga på vilken tid jag skrev mitt förra inlägg inser nog att det var lite segt att stiga upp på möte idag. Men som alltid så kommer man ju upp om det är något man vill vara med på. Och för mig är det så här att jag vill gå på alla möten jag kan utav de vi har i vår församling. Annars missar man ju det Gud gör i församlingen. Och det vill inte jag.

Tack och lov lyckades jag hålla mig vaken under predikan. För det var mycket intressant. Det handlade om när Israels folk just vänt tillbaka till Jerusalem efter fångenskapen i babylon. Alltså det är så viktigt att förstå att vår tro är helt förankrad i historien. Platserna och kungarna som nämns i Bibeln kan man hitta på riktigt om man studerar lite historia. Och många platser finns ju för den delen kvar ännu idag.


Efter mötet hämtade jag några mer grejer i mitt hus. Snart ska vi tillbaka dit och plocka ut det sista. Skuva ner lite tavlor och hyllor och sånt.
Till middagen idag fick vi besök av våran underbara pastorsfamilj. Tack Jesus för att du kallade dem hit. 



  bless

    -jocke-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback