Ännu en lång dag och fullt av mail

Onsdagar är så sköna när väl kvällen kommer. Hela dagen präglas ju för mig av Onsdax och Tonår. (vi har sida nu www.tonar.nu) Det är alltså våra barn och ungdomsgrupper i kyrkan. Redan under dagen går ju tankarna till kvällen. Sen under eftermiddagen brukar förberedelseran dra igång. Kvällen brukar sen rulla på i ett behagligt tempo. Det är så roligt både med barnen och tonåringarna. Det är oftast så skön atmosfär. Det beror naturligtvis på att det är världens bästa barn och ungdomar. Men jag tror också det beror på att Jesus är närvarande. För det har jag märkt att när Jesus är närvarande med sin ande så blir atmosfären skön. Ibland kan man inte förklara det. Det bara är så.

På onsdax var vi och  badade i Gnosjö. Kul att plaska lite i vattnet. Men det bästa med badhus är ju att de har en stor och rejäl bastu. Det var skönt att barnen ville hinna handla i kiosken innan vi åkte hem. För då behövde man inte agera badvakt i slutet utan kunde ägna sig åt den ädla konsten "bastubad". Att slänga på rejält med vatten så det inte går att andas och känna hur det svider i skinnet. Det är njutning. AHHH, tänk om Christer kunde bygga om ena rummet hos mig till en stor bastu.

Så klart kom vi hem lite senare så tonår hade gått in för landning när jag kom. De hade myskväll. Fullt med värmeljus, chips, glass, kex, grädde osv. Så gött att bara hänga tillsammans. Jag hade tänkt lägga ut nån bild på det. Men jag får det inte att funka med att ladda upp bilderna. Jag är lite frustrerad över det.

Fatta ikväll när jag bara skulle kolla mailen lite snabbt innan det här inlägget så upptäckte jag till min förvåning att det var typ tio nya mail. Och nästa alla var rätt viktiga. Det är för mig ovanligt att få så många på en gång. Ändå har jag kolla mailen tidigare under dagen. Det var om JG, Flahult; Pingst Ung styrelse, annan info fårn PU mm. Är jag på för många fronter på en gång...? Njae, det var nog en unik kväll. Får börja nysta i det där imorrn när jag är lite mer vaken.

Sov gott

Ps. Kul med lite kommentarer. Simon jag kommer svara dig angående Israel när jag hinner.  :)


Kommentarer
Postat av: Sara

hoho! ska vi åka på flahultsgrejen?

2007-03-01 @ 09:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback