Brytpunkt, en kalashelg

Som sagt var det Brytpunkt i Gnosjö i helgen. Om man bortser från att vi kallade det för ökenstorm innan så är det nog sjunde året vi kör det här. Och det blir bara bättre från år till år. Nog för att det var mer folk de första åren. Men det var mest frikyrkokids som kom från hela småland och sov över. Nu är det mer inriktat till Gnosjöungdomar och det är ingen övernattning. Måste säga att det når Gnosjö mycket bättre nu.

Julia och Linnea hade hand om nästa all musik under helgen. De är ju verkligen fullblodsproffs. Riktigt tajta tillsammans. Men det blir väl så när man växt upp tillsammans och sjungt från scen hela livet. :)

Julias Man, Samuel Wilkander, predikade på fredagskvällen och söndagförmiddag. På lördagen var Jacob Ardenfors med. Han hade ett seminarium vid 17.00 och sen predikade han 22.00.

20.00 var det en talkshow. Min bror, Samuel, och två kompisar till honom var husband. De hörde verkligen till de bättre husband jag hört. Mycket intron och korta grejer mellan inslagen. Och allt satt som en smäck. Jag bara njöt och tänkte "Det där är min bror". Stolt var jag, och ÄR!
Hela talkshowen var bra förberedd och programmet satt bra. Inte massa onödig dötid som det lätt blir. Och som man varit med om för mycket. Intervjuvobjekten var helgens predikanter, Samuel och Jacob. Jonas, ungdomsledarn i Missionsförsamlingen, var grym som utfrågare. Det är en konst att göra det bra. Showen avslutades med en frågepanel. Eleverna på Backa och GKC (högstadiet och gymnasiet) hade fått lämna in frågor anonymt under veckan. Panelen bestod av Christer Gerle, missionskyrkan i Åsenhöga, Maribel Schöld, Pingst och betania i Hillerstorp och undertecknad. Jag tyckte det var mycket roligt. Hade varit nervös för det innan. Men jag vet att folk bett för oss. Så under kvällen kändes det mycket bra. Upplevde dock att jag pratade nästan hela tiden. Men det är ju så. Jag ska ju alltid ha svar på allt. Även om jag inte alls har koll egentligen.

Till Linda och John:
Jag förstod att ni känner Samuel Wilkander, även om ni inte träffats mycket de senaste åren. Och sen hörde jag att trummisen varit nere och hälsat på er nyligen. Kommer inte ihåg vad han hette. Ni kanske ser honom på nån bild. Lite kul tyckte jag. Frikyrkosverige är inte så stort.  :)

Summan av helgen är att Gud verkligen rörde vid många ungdormar. Jag var förbönsledare under helgen. Och då får man ju vara med och se så många på nära håll som blir berörda av Gud. Några blev också frälsta. Så stort! Jag är så tacksam till Jesus. Längtar efter att alla ska förstå vem Jesus verkligen är.


Kommentarer
Postat av: Simon H

Hej! Det var ju synd att det inte blev LHC-HV71 i semi! Hade ju varit grymt! Nu hoppas jag ett möte i finalen istället...verkar ha varit en bra ungdomshelg(kände att jag kanske måste beröra ämnet i inlägget när man gör en kommentar?!)

2007-03-20 @ 12:45:30
Postat av: hanna

rolig helg.det skulle vart kul o va där.festligt att lilla samuel fick va me o spela.

2007-03-20 @ 12:49:28
Postat av: hanna

förresten, jag saknade bilder på saras kille...

2007-03-20 @ 12:50:04
Postat av: Linda Henström

japp vi känner eller snarare kände Samuel. Är med isamma kyrka som hans föräldrar. Gissar på att trummisen hette Anton. Barndomsvän till John. Kul! som du skrev frikyrkosverige är inte så stort :-)
Visste dom att vi var släkt?
Kram

Postat av: matilda

Kan du lägga upp fler bilder på saras pojkvän? :)

2007-03-20 @ 19:01:22
Postat av: Linda Henström

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN

2007-03-20 @ 21:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback