En utmaning för en som älskar prylar

Tack för alla inredningstips. Men nu ska jag komma till sanningen. Risken med att ha det för stilrent är att om en tilltänkt fru skulle komma på besök får hon lätt känslan att "här kan jag inte göra någonting, den här killen är ointressant". Men det är klart att jag ska anstränga mig lite. Fast jag älskar ju att ha massa prylar i hyllorna. Inte för att det är snyggt, utan kul. Och som sagt vill jag ju inte att en frukandidat ska vara sysslolös. Ta Lina som exempel, tänk om Johannes redan hade haft det jättesnyggt. Då hade hon ju inte kunnat utöva sitt intresse för inredning. Det hade ju varit tråkigt. Att få en ungkarl att verka gift innan han är det är en utmaning för er alla. För jag har märkt att det bara är feminint som haft åsikter i "stilren" riktning.

Nej, allvarligt fortsätt med idéer. Det här är ju spännande.  :)

Jag hittade en liten överraskning, i helgen på vinden, till spiselkransen (heter det så eller har jag bara fått för mig det) ovanför vedspisen. Det kommer vara en detalj som blir pricken över i:et.

Förresten, någon kanske undrar vad de gjort idag. Det gör jag med... , eller jag bara skojar. De har brutit upp golvet på vinden och öst spån och hittat gamla tidningar. Vinden blir ju helt klart fräschare nu. Sen tycker jag personligen lite synd om min häck som bara är något år. Men den klarar dig nog. :)


Kommentarer
Postat av: syster malin

Ja, ok. Nar jag tanker efter sa haller jag nog med dig, Jocke. Ha du dina serietidningar och annat krafs framme sa lange det ar bara Du som bor dar. Sa du letar fru, hm. Har du fragat ut Magdas Linnea annu?

Postat av: Noomi

Du! Det verkar bli jättefint i ditt hus! Jag tycker du ska inreda så att du trivs och känner dig hemma! Det är ju ändå viktigast, än så länge;-). Så kan jag säga att det är inte bara tjejer som tycker det ska vara stilrent, David tycker att det ska vara helt kalt, och om han hade fått inreda i vår hus hade det inte funnits några blickfång alls i rummen, helst inte några blommor i fönstrena heller.
Vi får la komma och hälsa på dig när det är klart!
Ha det gott vännen!

2007-03-27 @ 19:53:58
Postat av: Anonym

jag hade det jättesnyggt.

2007-03-29 @ 21:48:57
Postat av: johannes

jag

2007-03-29 @ 21:49:28
Postat av: Anonym

det blir jätte fint

2007-03-30 @ 21:25:39
Postat av: lovisa

jätte fint ju kul

2007-03-30 @ 21:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback