Enormt trött, men lycklig

En sån dag! Minns ni att bröderna i "Pistvakt" alltid avslutade programmet med det? Och jag kan bara stämma in. Inte minst kvällmötet var kanon. Elisabeth Sandlund som är ny chefredaktör för dagen vittnade. (Var jag har varit? På evangelistveckan i Jönköping) När hon själv konfirmerade sig bestämde hon sig för att bli ateist. Men precis som Sven-Olle predikade i lördags på JG så kommer frågan, "vad ska jag göra med Jesus?", alltid komma ifatt. Så när hennes egen dotter konfirmerades så kom frågan ifatt. Och för att göra en inte allt för lång historia kort så gick hon, efter att besökt massa olika svenska kyrkor i stockholm, till S:t Clara kyrkan i Stockholm. Och där gick hon fram och lämnade sitt liv till Jesus. Det var så kanon. Jag bara grät medans hon vittnade. Jag är så blödig när människor berättar hur de kommit till tro.

Tonår var ju med också. Lewi och Bertil körde. De hade med sig nio tjejer. Var är grabbarna? :)  Efteråt åkte vi till Mc Donald´s. Åt lite glass mm. Mycket trevlig gemenskap. Har jag berättat att jag fått förmånen att vara, en av många, ledare för världens bästa tonåringar?

Ps. Malin hade rätt svar på gårdagens fråga angående när farfar startade Ling Metallgjuteri.

Ps. 2 Angående rörmockaren som fanns på en bild från bygget så har Agneta redogjort mycket tydligt, via sms, vem han var. Har inte telefonen här. Men jag får väl dela med mig av den kunskapen senare. Om inte du Agneta väljer att själv skriva in det i kommentaren.

Kommentarer
Postat av: lina

hej!

jag vet! det är så fantastiskt att höra eliabeth sandlund berätta om hur hon kom till tro. hörde henne på torp i somras. hon är ju så rolig och dråplig oxå. :)

2007-03-08 @ 10:15:12
Postat av: Hanna

Hon var även här på kaggen i höstas..mkt intressant!

2007-03-08 @ 10:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback