Fönster, målare och elektriker

Det har ju hunnit hända lite i huset på ett par dagar när man varit i Jönköping. Om Evangelistveckan kan jag bara säga att det varit kanon. Man mår så bra av det. Idag talade Nicklas Piensoho (föreståndare i filadelfiakyrkan i stockholm) om förkunnaren. Och han bekräftade det jag redan misstänkt. Att våndan man har inför en predikan kommer inte försvinna. Utan den ska vara där. För varje predikan är en kamp på liv och död. Så det gäller att vara skärpt. Det var hur som helst mycket bra.

Målarn har målat taket uppe i gjuteriet. En lite ovanlig syn är det allt där ute. Man blev nästan bländad. Det är inte så vanligt med vitt där, om man uttrycker det så.

Elektrikern, Agne Toftgård, har varit där idag också. Mycket kablar blir det. "Man kan aldrig ha för mycket uttag" har Christer sagt. Och jag tog honom på orden. Kanske har jag varit lite snål ändå. På bilderna kan ni i alla fall se kabelrör till högtalarkablar, tv, telefon och el. Men detta kommer ju bli så kanon. Tänka att slippa alla sladdar som legat utmed hela väggarna och under hela soffan i rummet. Dammsugningen kommer bli en fröjd.

Sen kan ni även se köket. Och regeln att fästa bänkskåpen i.

Alla fönster, utom på vinden, har kommit på plats under dagen.


Kommentarer
Postat av: juanmarcos kliguros

det blir säkert kanooon:)
bless
JMK


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback