Första fönstret på plats

Först är det några bilder för prylnörden.


Lite hål som kommer ut i tak och vägg. Det ena är nog röret som gick till elementet. Tog en stund innan jag kom på vad det var för något. Det andra är där en högtalare ska sitta i sovrummet. Har jag sagt att högtalarkablar kommer dras i hela huset osynlig? Kommer inte ihåg. Kanske bäst att jag säger det. Alla högtalarkablar kommer dras osynligt i huset.


Huset har renoverats tidigare. Är det någon gammal som läser bloggen så kanske du vet vem rörmockarn i fråga är?


Brukar du, precis som jag, ibland fundera på vem det är som egentligen kontrollerar fönstren innan de lämnar fabrik? Och visst har du funderat på hur man på bästa sätt monterar en vindstrappa?

Som jag alltså sa i rubriken är nu det första fönstret på plats. Den uppmärksamme ser att det har flyttats ut i höjd med ytterväggen. Vilket gör att man får ett större djup inne i fönstret så att fönsterbrädan inte behöver sticka ut så mycket. Bra isolerat är det också. Inget drag här inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback