Nu börjar man ju ana...

När jag kom in idag på eftermiddagen blev jag helt impad. Klart man tänkt lite på hur man tror det kommer bli. Men för mig är det så stor skillnad att se saker komma på plats. Det blir verkligen snyggt.

Hanna! Vad menas med "ungkarlsboende". Har du något mot ungkarlar? :)
Jag kanske borde ta tillfället i akt att tala om att jag är en kille i mina bästa år som gillar långa skogspromenader och mysiga hemmafruar. Finns det någon intresserad? Du får en nyrenoverad stuga på köpet. Rök och spritfri.

Lina! Utveckla den "lantliga stilen".




Kommentarer
Postat av: syster malin

Jag haller med Lina och Hanna att den "lantliga stilen" skulle ga bra med huset. For mig innebar det ljusa, tidlosa tapeter. Inga spaceiga lampor och andra inredningartiklar. Typ gammaldags fast anda frascht. Inga morka, murriga gardiner.
Jo, ungkarlsboende innebar serietidningar overallt och de enda tavlor som finns ar pa Kalle Anka eller sportpersonligheter. Kalle Ankas pocket kanske passar battre i en myshorna uppe pa vinden.

Postat av: lina

ja, malin sa det bra: typ gammaldags fast ändå fräscht! jag håller med. och ungkarlsboende för mig är ungefär det som malin skrev oxå. men i ungkarlshem finns det ofta ingen tanke på hemtrevlighet. och när det finns en tanke, så blir det ofta inte hemtrevligt, för man har ansträngt sig på fel sätt i mitt tycke. ofta är det väldigt "90". alltstå 90-tal. man har försökt att få det modernt, som man tror är modernt. och då blir det lätt 90-tal.
jag kan inte riktigt förklara.
skulle kunna skriva mkt om det här. men jag har massa bilder och sånt som du kan få kolla på. ett roligt tips är att satsa på "shabby chic"-stilen, som passar in i det gammaldags och lantliga. man letar efter gamla möbler på loppis med sliten yta. man kan oxå måla själv och få det att se slitet ut. gärna vit färg där man låter den ursprungliga färgen att skina igenom på vissa ställen.
men det finns ju såklart nya möbler, fast med lantlig stil oxå. som t ex din kökssoffa. den är väldigt fin. :)

2007-03-26 @ 19:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback