Tacksam...

Jag är så tacksam till Gud att just jag får leva här just nu. Ikväll hade vi en underbar fest bara för de ungdomar som låtit döpa sig och gått med som medlemmar i vår församling. Vi var 20 pers, bara två fattades. Efter förrätt och huvudrätt (fläskfilé med potatisgratäng +massa kex, ost och frukt mm) kom några äldre och Wenche som är med i församlingen och vittnade om hur de kom till tro, upplevde andens dop, plus lite allmänt om hur de hade det som tonårinar. Det visade sig att många frågor angående tron är samma nu med.
Sen åt vi marängsvich (hur stavas det?). Och efter det kom Ingemar och pappa, sjöng ett par sånger, och sen vittnade och undervisade Ingemar. Det var så gediget. Totalt sett var det en toppenkväll. Jag är tacksam att jag får vara med i denna församling jag tillhör.

Kommentarer
Postat av: matilda

Ja, det var ju dock Väldigt sorgligt att jag inte fick följa med :P

2007-03-26 @ 21:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback