Tröjtryck och Hemlig Gäst

På onsdax gjorde vi egna tröjor. De blev ju hur bra som helst. De är ju väldigt kreativa barnen. Endel tonåringar blev lite avundsjuka. Vi gjorde det på onsdax för något år sen. Men innan dess har vi tydligen inte gjort det sedan jag gick på torsdax.  Det är ju en stund sen. Vi kanske borde göra det på tonår någongång.




Tonårs hemliga gäst var en kille som heter David. Han var med i en församling. Men vid runt sexton års ålder lämnade han tron. Tyckte att han levde på sin mammas tro och kände sig därför som en hycklare. Ganska snart hamnade han i ett drog missbruk. Vid 19 års ålder tog han sig ur och vände tillbaks till Jesus. Nu hade han en egen tro.
Efter att varit arbetslös i ca sex år flyttade han nyligen till Gnosjö och fick jobb direkt. Men syftet med flytten är att han ägnar det mesta av sin fritid uppe vid rampen utanför "fabriken". Där hänger han med skatearna och finns till för dem. Jag blir så glad när jag träffar människor som så helhjärtat brinner för någonting.
Hans vittnesbörd gjorde djupt intryck på oss alla som var på tonår. Så lugn, rak och äkta. Det var starkt helt enkelt. Om ni undrar vad jag gör på bilden så beror det på att vittnesbördet var i intervjuform. Vi pratade nog en timme. Men alla tonåringar satt blick stilla och lyssnade hela tiden. Det var så intressant. Mitt i sjöng Lovisa sången "Sjung till Jesus" av Erik Tilling. Riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback