Mycket tänkvärt av Birger Schlaug

"En kyrka som anpassar sina grundläggande teser efter politiska vindar känns mycket trevlig, men alls inte trovärdig. Jag tror, att om det finns en Gud, så inte anpassar han sig till det som för tillfället uppfattas som politiskt korrekt." -Birger Schlaug

Jesus sa en gång att om inte de ropar så ska stenarna ropa. Och det kan man nog säga att det lite handlar om nu när det gamla språkröret för Miljöpartiet, Birger Schlaug, skriver en insändare i tidningen Dagen och bokstavligt talat skäller ut kristna som anpassar sin teologi efter det som för stunden är politiskt korrekt.

Klicka på citatet och läs själva. Mycket intressant. Kunde faktiskt inte sagt det bättre själv.

  bless

    -jocke-

Kommentarer
Postat av: Noomi

Vad kul att se att du börjat skriva här igen! Klickade mig hit av ett misstag, men se, nu kan man försöka hålla sig uppdaterad igen då;-).



Jag måste bara instämma i vad du skriver om detta, väldigt tänkvärt. Jag hade missat detta i Dagen (eftersom jag knappt har tid att sätta mig ner och läsa).

Ha det gott!

2009-11-04 @ 13:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback