Onsdax och Tonår

Barnen och ungdomarna i Marieholm med omnejd är verkligen min passion. Jag vill verkligen ge dem det allra bästa jag har att ge. Och det är ju min tro på Jesus. Är det någon som inte vill ta emot är det ändå min önskan att ge dem en meningsfull tillvaro. Jag vill också att de ska ha positiva minnen från sin första del av livet. Och Marieholm ska alltid vara förknippat med något positivt.
På onsdagar har vi vår huvudsakliga dag för barn och ungdomsarbetet i församlingen.
17.30 Onsdagsträffen (3-6 år)
18.00 Onsdax (klass 1-6)
19.00 Tonår (klass 7-uppåt)
Jag är med som ledare på Onsdax och Tonår

Idag på Onsdax byggde vi med lego. Innan så berättade Jacob väldigt fint om Josef i Egypten. Sen var uppdraget att bygga något ur berättelsen.


På Tonår skulle vi åka skridskor och grilla i Åsenhöga. Men det var inte så många som trode det var is på tennisplan där. Så uppslutningen var sådär. Visst fanns där is... på en del ställen i alla fall. Vi skottade upp en liten fyrkant där vi kunde ta några skär och skjuta några skott. De andera åkte pulka. Det tjöt ju från det hållet så de hade nog roligt också.
Sen grillade vi. Det var gott. Men lite kallt. Fast stämningen var på topp och det var riktigt mysigt. Mitt i där så delade jag en tanke om tron. Ska jag vara ärlig så hade jag inte tagit mig tid att förbereda mig ordentligt. Precis innan kände jag att jag skulle dela lite av de tankar som finns i ett tidigare inlägg. "Hur tänkte Gud egentligen". Temat för tonår den här terminen är "Leva livet". För att liksom markera att vara kristen är inte bara ett beslut en gång, utan det är ett helt nytt liv som är till för att levas.



  bless

    -jocke-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback